Sila Menabung

Wednesday, January 6, 2010

JOHOR JUA..jauh jua..

ok..refer aku nyer previous entry..aku ade citer pasal en.suami aku g interview untuk penempatan guru..selepas bbrape bulan..n selepas sebulan cuti sekolah..keputusan yg dinanti2 kan telah pon jatuh keriba..ok 1st result dpt..tp tnye through phone kat Kementerian Pelajaran (KP)..k KP bgtau en.suami akan ditempatkan di Johor..terus aku mengayakan aksi YES!!(ala turunkan siku kebawah..)..tp en.suami mcm kureng skit..pasal dia nk kat perak or selangor..ok aku faham..nk jge mak mertua aku..tp aku tak kesah..yg penting tmpt tu aku leh transfer..ok gak ubah angin...kan..??tp same time aku mmg gile mengharap dapat kat johor..pasal nye aku tak yah sebok2 anta transfer letter kat bos aku..tp aku redha jek klu dpt negeri lain..KL pn aku ok jek..tp aku tak tahan sesak jek..

ok lpas dh dpt tau result yg 1st tu..mcm rilex skit psl nye bersyukur tak dapat kat sabah sarawak..pastu kteorng tunggu plak result yg ke-2..sblm dpt result ni..aku dh stat berangan nk beli umah..nk dok berdikari bersama en.suami..kemas2 umah..deco2 umah..uuhh..selonok la..tp angan2 aku ttibe terPAUSE..pasal nye result ke-2 tu nmpak nye xbest..en.suami kne posting kat muar..HUAAA..jauh dari yg dlu(b.pahat)..ni pon ada kait rapat ngan kata-kata dari pn.paezah ngan e.rizal(suami pn.paezah)yg leh tahan gak mulut dia yg suke buat presepsi pasal posting en.suami..dia kata jgn suka sgt..kebarangkalian en.suami dapat ceruk Johor sudah pasti..lastnye..kata2 nye akhirnye terjadi jua..arrgghhh..aku tetap nak salahkan ko paezah..wlopon bukan salah ko..tp sebena nye yg salah adalah org KP yg letak laki aku kat ctu..huhuhuhu..

ok la nk di pendekkan citer..bermula lah lagi episod cerekarama..upss..episod hubungan sepasang suami isteri yg berjauhan..ok..aku tau bukan aku sorang jek yg berada dlm situasi mcm ni..ramai lagi..aku redha..aku try trnsfer or ape2 la yg patut..

next entry tok adik kesayangan aku lak..dia pon cikgu..mgkin lbih trill cite nye..nntikan..huuhuhu..poyiss..

spt biase..gmba suami isteri..eheheheheh

4 comments:

Ieja RizaLiza said...

arghhh ... bukan salah aku ... aku cakap segamat tau !!

p/s : sabar eh ... ada hikmahnya ... kira ok lagik dalam johor blh jumpa once a week, cuba .. ni cuba tau ... bayangkan nuar kena posting kat tmpt adik ko !! x menangis guling2 ko ??? dgn aku nnti guling2 sama .. tercabut kain batik makk !! hahaha ;p

sitiZ said...

oouuhh..aku takkan membuat cubaan itu..??hohohoho..

arrgghhh..ken batikk..tensen..

Unknown said...

ala baru muo...bukannya jauh pun
siti apalah ssh sgt...ko tranfer jelah ke sana.. ikut dia...

p/s: tanya kat si wan, ape yg aku bg nasihat kat die psl asben dia jauh d mlk tu...nasihat aku, JGN kite berjauhn ngan asben...BAHAYA..
lgi lh cm ko bru kawen...
owng laki nie susah ckt nk caya...
SERIUS aku ckp...
(aku keje kat pmbgnan wanita, masalah tinggl berjauhn fktor utma perpisahan asben n wife...) k gie tanye wan tau!!!

sitiZ said...

thanks sharun..tp masalah nye takde kosong nk transfer..klu ada dh lama aku g..tp Insyallah semoga panjang jodoh aku ngan husband..doakan aku..nati aku tnye wan..

*lame tak nmpak ko komen aku nye blog..heheheh..