Sila Menabung

Sunday, May 9, 2010

BARANG LAMA

ye..barang lama..pasti akan digantikan dengan yang baru..perrghh..tak madah berhelah lak kan..??kata-kata madah ke..??ke berpaling tadah..apa kah..??apakah yg aku merapek..hahahaha..ha..inilah akibatnya blog kecintaan aku ini ditinggalkan begitu lama..tuan tanah pon merapu mcm penyapu...

tajuk entry aku ni ditujukan kat HP aku yg dibeli 2 tahun lebih yg lalu atau lebih dikenali@ digelarkan oleh kengkwan aku iaitu 'HP PEKAK KO'..bagi yg biase tepon aku..aku kkdang jarang agkat tepon terutamanya time kje pasal nye bila aku angkat nati aku kna loudspeaker..so bila loudspeaker ramai lah yg mendengar perbualan aku yg sudah tidak lagi privasi..dah la aku dok attend customer..pastu pakai loudspeker..mmg tak sopan..so jalan penyelesaian nye..aku tak angkat phone..so m.maaf kengkawan&customer..

ni la HP aku tu..

ok..lepas HP aku digelar pekak..aku masih lagi tak nak tukar phone..aku cari jalan cmne nk kasi dengar dengan jelas bila ckp ngn HP..so aku guna headset..dan berjaya mengatasi masalah..seronok ok..pasal duit masih tidak terbang lagi..tp kejayaan tu hanya sekejap jek..kecik ati..(masih xleh berjimat)..pasal nye..batery plak buat hal..cakap kejap jek dh weak bateri dia..padahal bateri show penuh tu..setiap kali nk pakai hp kne charging..sakit nye hati aku..lepas satu,satu g masalah kuar..huh..bosan..

tuk pendekkan citer..aku kne cari HP baru..HP pe nk beli..??skarang ni aku pakai NOKIA
  • berangan nk pakai blackberry..tp yg paling murah..camera dia 2MP jek..
  • mcm nk tukar sonyericsson la..pic dia cntik..
  • LG & smsung??hurrmm byk touchscreen..aku tak minat..susah bile emergency..
  • nokia..??patut beli yg original..
TIPS beli HP..
listkan pe yg aku NAK kat HP tu..
  • nak camera yg gmba cntik
  • ada navigator klu bleh..pasal aku n suami suka jalan..
  • wifi..
  • senang guna..
tu jek kot..ape g ek..??nati time nk beli aku pkir..

3 comments:

md nasir said...

kalau dah 2 tahun pakai tu kira sampai hukumlah tukar baru..
Nokia N97 pon ok gak..semua yg ko nak tu ada..
aku pun teringan gak nak pakai Blackberry tp...tp...haha..tgu bonus kuar dululah..
touch-screen hp kadang2 susah gak nak guna beb..mmg cantik/gerek kalau pakai,tp cam ko ckp time emergency payah..
(teringat hp O2 aku kat dlm laci bilik,pakai kejap pastu dah simpan..membazir giler aku nie..damm..nyesal dah skrg..)

sitiZ said...

hahaha..yela nasir..dh 2 taun mmg dia auto mcm soh beli baru..geram jek aku..klu takde hal..aku mmg xbli HP..tp klu dh kna sound HP PEKAK..kna gak la tukar..
blackberry mmg best..tp bli klu tak pakai pakej ngn line mmg mahal..so xmasuk la budget aku..
n97??slide tepi ek??ouhh..mcm susah..aku skang nk pakai yg cndy bar nye..bli 02 tak pakai..mmg bazir..hahaha..yela klu xselesa pon nk buat cmne..nyesal jek la..CIMB dh declare bonus lom..??heheheh..
aku dh bli HP bru..nati aku buat entry..ngehh..

aliff + afifah + adam + ada said...

used to be slide fan :)