Sila Menabung

Thursday, October 1, 2009

oct 2009

wahhh..lame nye xmemblogkan diri..so mcm biase aku bukak citer2 yg nk expired dlm bulan oct ni..byk woo..tp sbb kerajinan yg agak melampau aku buat summary 90patah perkataan jek la..sebelom tu aku nk ucapkan SELAMAT HARI RAYE YG TERLEPAS..hahahah..bleh ke...??suke ati la..n maaf zahir batin to all bloogers..ok la..entry ni mmg nk citer pasal raye yg dh lepas tu..so buat pe ader blog..klu xnk share citer..so nk citer gak pasal 1st experience berhari raye setelah jadi bini org n ader family baru..

3hari sblm raye..

aku masih bekerja smpai kol 9.30mlm..tp masih berkesempatan berbuka pose bersame en.husband..kat jusco blakang opis aku..



2hari blm raye
aku balik awal..10min slpas buka lak..n kena bebel ngan en.husband pasal aku tak reti2 nak balik..pasal mlm tu kteorng nk betolak g sg buloh..sedikit perang berlaku..tp dapat diatasi dgn kepakaran aku..huhuhu..poyos..then smpai umah aku kemas2 baju n en.husband lak aku soh tdo..sbb en.husband dilantik sebagai pemandu sepenuh mase selame perjalanan pulang berhari raye..hehehhe

k..mase tok bertolak..ouuhh lupe nk kasi tau..this raye turn raya berpihak kepada en.husband..so kami beraya di perak..heemmm..sblm gerak aku bersalaman ngan ibu n ayah..huh..byk perasaan keluar time tu..sedih n rindu..peluk ibu n ayah aku kuat2..nangis..aku kn kuat nangis..ibu msti bosan aku takde..aku jek la anak pmpuan yg dia ada..yg leh tolong2 pape yg patut..wlupon mls..tnpa ku pasti terase kesunyiannye..=(

1hari sblm raye
k mlm smlm aku tdo kat umah MIL aku kat sg buloh..pastu tghari bertolak ke perak..

raye pertama
aku & family mertua sume raye kat umah FIL kat perak..n hari tu gak ayah buat jamuan tok staff dia..ramai dtg..

ayah bbual ngan staff2 dia

bersama adik ipar aku..aku konon2 paling rajin..hehehe

lpas habis jamuan..kemas2 pastu gerak g kuala kangsar..g umah opah..dok mkn2 jap..gerak lak g baling,kedah umah tok blah MIL lak..umah tok mmg ramai org..penuh umah woo..tp best arr..meriah..bile dh ramai..kiter merapatkan la silaturrahim..hehehe..then pasal makan..makanan pon pelik2 skit..nasib aku ni jenis pembantai jek..

raye ke2 & 3
time ni biase jek..kat umah tok..tlong2 kat dapor pape yg patot..n g jenjalan..pastu balik ipoh..on d way balik..kteorang singgah taiping..jalan2 n g makan kat Doli kueh teaw..sedap gak..tp lame la nk tunggu turn mkn..pasal ramai n yg tukang masak pon sorang..pastu amik2 gmba kat tasek kat tepen yg byk pokok besar tu..aku mmg jakun skit..xpenah jenjalan situ..

kat kolam air panas kat kedah..panas woo...ni kaki aku n en.husband..gemok siot kaki aku..

ni kat tepen..kat pokok besar..

raye ke-4
tdo kat ipoh..ikot plan nk gerak terus g sg.buloh..tp MIL aku tak kasi..pasal dh mlm..so balik bsok la nmpak nye..

jauh perjalanan aku..so konon nak bagus main rubik ni..tp yg aku pndai samakan 1 kler jek..len failed g..

raye ke-5
aku gerak g sg.buloh..n tdo lagi..aduss..byk mase terbuang begitu sahaja..n kami suami isteri berniat tok bagun pagi terus bertolak balik johor..aku mmg dh rindu gile kat ibu n ayah kat umah..& lagi best anak sedare aku nak balik gak..beshh..



raye ke-6
semangat nak balik johor..kteorang pepagi dh bagun n siap2 nak gerak..g breakfast kat mamak..zooommmmm..dgn tak sabar nye aku ke johor..uiiisshh lame tol aku meninggalkan tempat tumpah darahku..sesmpai kat jhr aku singgah kg ibu aku kat tangkak..jmpe mkcik aku..lepak jap n tdo..sian en.husband aku..k ptg skit..aku gerak g kluang jap jmpe cousin aku pasal baru dapat baby boy..ttibe terfikir..ble lak turn aku nih..lpas mgrib aku gerak balik jb..YEEAHHHH...besshh..

akhirnye..aku smpai skudai kol 10lbih..gile rindu..

No comments: